Nov 30, 2009

::apa yang nak diupdate::

Posted by ::@M@L:: at 10:19 PM
ape punye tajuk la..saye xtau nak letak tajuk ape..
ok..update bermula dengan kisah raya aidiladha..
owhh...xde benda sangat pasal raya haji kali ni..mcm raya2 haji thn2 lepas jugak..cuma..raya haji kali ni saye dah ade incik suami..yang lain2 saye rasa sama je..bangun pagi..mandi2 sume..siap2 pakai baju raya yg xraya sangat (sbb bukan baju baru..hik2)..ambik wudhuk..ikut incik suami pegi solat raya..pagi2 pukul 8 die dah bising sbb katanya solat pukul 8..baheklah incik suami..saye dan incik suami solat di masjid yg menyaksikan kami menjadi suami isteri..cewahh..sampai2 je masjid xramai lg org..ye la..sharp pukul 8..saye memilih utk solat di ruangan luar je..xpela sampai awal..bleh takbir..tp bile tgk org tu dtg ngan mak die..org ni dtg ngan adik badik die..rase sedih la plak sebab saye dtg sorg2 je..kaver2..jgn sampai nangis..huhu..dlm pukul 845 kot baru solat..time tu mmg org dh makin ramai..penuh la masjid..sampai imam cakap ingat ramai yg balik kg..rupenye ramai lagi yg ade kat KL nih..lepas solat..ustaz bace doa..panjang sangat doa die..ustaz ni penah ambik gamba ngan saye lepas saye dan incik suami sah jd suami isteri..ustaz rock..sbb ape rock..sbb rambut die panjang..doa ustaz tu dlm bahasa melayu..jd saye faham la ape yg die doa..sangat sedih bile die berdoa sampai menangis teresak2...uuuu...saye dengar org2 dibelakang saye pun mcm nangis2..saye??setakat berlinangan je la..lepas dengar khutbah sume..saye dan incik suami pun balik..masuk je dlm kete..saye ckp..'sedih kan ustaz tu doa td..'..lepas tu kami ke kedai mamak..haha..org pagi2 raya makan ketupat rendang..kami makan roti canai..sebab ape??sebab mama saye xde kat sini..mama dan abah saye kan kat gombak..mamak pun mamak la...asalkan perut beralas..



ustaz rock

balik rumah kemas2 baju sehelai dua sbb malam tu nak tido di gombak..yeay!!..lepas tu terus ke anjung rahmat..waaaahhhh..dah banyak makanan mama saye masak...opss..bukan masak..tp sedara kasi..kalah org yg masak banyaknye..tu la mama saye ckp..alhamdulillah..kite xpenah putus rezeki..ade je makanan...yg makannye org2 yg sihat ni la..sbb org yg sakit xlalu nak makan..selera terbang entah kemana..petang ckit bawak incik suami g rumah mak sedara makan soto..jarang tau saye g rumah sedara mara sendiri2..selalu mesti ade mama n abah..tp nak wat macam mana..kene la belaja g sendiri2 kan..hukhuk..malam tu tido setelah citer nur kasih habisssss....

ok..next..update pasal abah..
abah..doc ckp dh makin ok..tp abah xde selera makan langsung sekarang..bayangkan..cepat bayang..abah makan biskut sekeping je utk sehari..isk2..dan disebabkan selera yang hilang entah kemana tu la abah makin lesu..demam..bengkak kaki..sakit belakang sume dah xde..alhamdulillah..dah lega yg lain..selera makan plak xde..haihh...yesterday doc cakap abah kene duduk lagi 2 minggu..maknanye sebulan la abah di gombak..sebabnye doc ckp stage first dah ok..next is stage two..nak aktifkan liver..bile tgk keadaan abah pun makin ok..mama n abah pun setuju nak sambung lg 2 weeks mcm doc cakap tu..td mama call bgtau doc drip air sbb abah lesu sgt..kalo lepas drip pun lesu lagi..kene la g PPUM masuk darah plak..kite tgk la esok mcmane plak..

next update pasal diri sendiri je la..
saye??masih seperti saye..hik2..hari2 bangun pagi bukak tenet..main facebook..bukak email..padahal bukan ade pape pun..lepas tu siap2 g gombak..arini saye xg gombak..arini saye kemas rumah..sangat seronok bile ngemas rumah..sbb seminggu dua ni saye mcm xpeduli sgt dengan rumah..ye la..pagi ke gombak..balik dh malam..astu dh penat..arini kalo rajin petang2 ckit saye g la gombak..bukan susah pun..kete ade..ambik kunci start engine..bawak la sendiri..nak laju saye tekan minyak byk ckit..nak perlahan saye tekan minyak ala2 kadar je..erm..tetibe saye rs xde mood nak menaip..tu je la kot..=)

~raya haji ni xambik pun gamba~

0 comments:

Post a Comment

 

..::Happily me::.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez