Mar 21, 2012

Rezeki 2012

Posted by ::@M@L:: at 9:17 AM 1 comments Links to this post
Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..rasa syukur pada yang Maha Esa atas segala nikmat.
Dengan izin Allah,insyaALLAH nuha bakal menjadi kakak ;) moga adik membesar sihat dalam rahim ibu dan ALLAH kurniakan tenaga untuk ibu sepanjang tempoh kehamilan ni..adik dah berumur 6 minggu 4 hari..hampir 2 bulan..ibu,papa dan kakak dah dengar denyut jantung adik tadi..bila ibu tengok kantung tempat adik membesar,terus ibu tersenyum macam ibu tengok kantung kakak dulu..tak terungkap perasaan tu walaupun pengalaman yang kedua :)



nampak tak?kecik je kite ;) expected due date november..10.11.12..kalau betul memang cantik tarikh lahir tu..sehari sebelum tarikh lahir abang Ilham (11.11.11)..kalau ikut rasa hati memang ibu harap kakak dapat adik boy tapi kalau kakak dapat adik girl,ibu tetap tak kisah asalkan adik sihat dan kuat..nampak gaya,ibu tak payah belanja lebih-lebih untuk adik sebab adik boleh pow baju kakak nuha atau abang ilham..hihi..tapi mesti ada yang baru untuk adik..kasih sayang kene sama rata tak gitu?


Nuha pun dah semakin besar.dah pandai nak main+berkawan kalau jumpa budak-budak yang hampir sebaya dengan dia.budak tecik ni mulut tak bising tapi tangan dengan kaki memang cepat.kalau jumpa gegirl yang lebih kurang macam dia,slow-slow je dia pegi dekat budak tu dan pegang tangan pastu ajak budak tu jalan.dah macam dia besar sangat ;) perkataan feveret masih NAKKKKK...perkataan lain tu tak boleh lagi tapi sejak akhir-akhir ni bila ibu sebut apa-apa,ada jugak la dengar bunyi dari mulut kakak.contohnya PAPA..keluar PA je..ok la tu kan..perkembangan kanak-kanak bukan sama..ada yang cepat cakap tapi lambat jalan..ada yang cepat tumbuh gigi tapi tak suka makan..ada yang cepat jalan dan cepat cakap..yang penting percaya dengan keupayaan anak masing-masing..ibu bangga dengan nuha sebab nuha bijak!alhamdulillah


setakat ni kakak nuha takde buat serangan hendap dekat abang ilham..selalu dia memang bertindak macam DIA BESAR SANGAT..hikhik..ada satu hari,tengah maklong,abang ilham,kakak nuha kat luar tetibe air liur abang ilham meleleh..dengan bunyi 'uhhh' kakak nuha cepat-cepat masuk dalam rumah dan bawak tuala kecil abang ilham untuk lap air liur meleleh tu tanpa disuruh oleh maklong..good job kakak..tapi bab 'mengemas' barang pun kakak terer kan..selalu jugak kena marah dengan ibu tapi ibu marah je lepas tu ibu peluk kakak kan??anak memang tak boleh dimanjakan sangat perlu dilatih disiplinnya..ingat lagi pesan arwah abah 'nanti kakngah dah ada anak,ajaq disiplin depa tambah-tambah depan orang'.abah pesan macam tu sebab ada sekali tu kenalan datang melawat tapi anak-anaknya sangat la nakal.lari-lari dalam bilik yang kecik tu,gelak-gelak,panjat sana sini dan parents hanya tegur sahaja tanpa tindakan yang lebih keras.bukan minta dipukul tapi arahkan anak diam dan hormat dengan lebih tegas di depan orang yang sakit.memang masih budak-budak tapi dah berumur 5-7 tahun rasanya umur macam tu dah boleh mendengar kata :) insyaALLAH abah,dik didik yang terbaik untuk anak-anak!


ibu tak mampu nak beli yang ori..yang tiruan pun kire ok kan?

kakak nuha bertocang dua

Kuching ;)

abang Ilham yang montel comel..ohh,kamu bakal jadi abang genap setahun nanti

 

..::Happily me::.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez