Dec 31, 2009

::Begin 2010::

Posted by ::@M@L:: at 9:21 PM 0 comments Links to this post
Hi
Selamat menyambut tahun baru 2010 untuk semua yang membaca..
moga tahun 2010 ni kita semua dapat kerahmatan dan keredhaan ALLAH..
selamat berjaya untuk semua yang sedang berusaha..xkire la usaha ape2 pun..
azam??ade..tp xbanyak..sbb yang ckit pun belum tentu tercapai..hikhik..

::2009::

Posted by ::@M@L:: at 1:24 AM 0 comments Links to this post
Hi..
2009 dah nak berlalu..lagi beberapa jam je (malas nak kire)..malam ni bersepah la anak2 muda terutamanya sambut tahun baru..ramai la kat Dataran Merdeka tu..pastu mesti ramai incik2 polis..isk..baik saye tido kat rumah daripada berasak2 dengan manusia..memang saye xpernah sambut new year pun..setakat tengok bunga api ikut tingkap rumah ade la..hikhik..

tahun 2009..banyak kenangan manis..
~saye ikut mama abah pindah rumah baru di seri kembangan..still solo ye time ni..
~at last saye dapat posting di sk taman universiti seri kembangan..hanya 10 minit dr rumah saye..alhamdulillah setelah menunggu hampir 3 bulan
~saye diijabkabulkan dengan incik suami saye oleh abah saye sendiri..alhamdulillah saye dah jadi puan isteri kepada incik suami yang saye cinta..ecehhh..aminn
~saye pindah rumah baru lagi..di taman yang sama jugak..kali ni ikut incik suami pulak..

tahun 2009 jugak banyak kenangan pahit
~tahap kesihatan abah makin membimbangkan..
~saye dapat tahu sel kanser jahat yang mendiami badan abah saye telah merebak...ya ALLAH..tumpah lagi airmata saye
~nenek kepada incik suami saye meninggal dunia..innalillah..moga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 beriman disisi ALLAH
~setelah 6 bulan bersuami saye tetap tidak dikurniakan zuriat...bersabar..ALLAH dengar doa hambaNYA
~abah saye kritikal dan akhirnya menghembuskan nafas terakhir pada 1 Muharram...innalillah..saye sayang abah saye..tapi ALLAH lebih sayangkan dia..baru 15 hari abah saye pergi tinggalkan kami untuk selamanya..moga abah tenang di sana..dan ditempatkan di Jannah ALLAH..amin~

saye harap tahun 2010 yang bakal menjelmakan diri membawa beribu kebahagiaan untuk saye dan keluarga..xkire la keluarga saye mahupun keluarga mertua..sebab saye sayangkan diorg semua..mudah-mudahan saye menjadi anak soleh yang sentiasa mendoakan ibu bapa..isteri solehah untuk suami saye..ibu yang mulia untuk anak2 saye...guru yang ikhlas untuk anak2 murid saye..

Dec 30, 2009

::Sebuah Kehilangan::

Posted by ::@M@L:: at 12:56 AM 2 comments Links to this post
Salam..
Pada hari Jumaat (18 Disember 2009) bersamaan 1 Muharram 1431 pada jam 2.06 petang iaitu selepas solat Jumaat..abahku telah kembali ke rahmatullah..moga Allah ampunkan segala dosa arwah dan ditempatkan dikalangan orang-orang beriman dan bertakwa...YA ALLAH..KAU RAHMATILAH ROH ARWAH ABAHKU~moga dia tenang disana..AL-FATIHAH~

~abah..dik rindu abah..sungguh~

Dec 14, 2009

::Jalan-jalan pulang ke kampung::

Posted by ::@M@L:: at 6:13 PM 0 comments Links to this post
jom update!!
jumaat 111209 kami (saye,incik suami,adik ipar n cousin) telah pulang ke kampung kerana perlu menghadirkan diri yang serba kekurangan ni ke majlis sambut menantu sepupu incik suami di kota bharu.hik2.majlis saye diorg datang,majlis diorg,saye kene la datang.xgitu?
bertolak dari rumah jam 545 gitu..ambik lin di serdang dan terus meluncur laju (sbb xde kete kan pagi2 yang xberapa buta) ke highway pantai timur..opss..singgah di shell dulu untuk solat subuh..solat tu kan kewajipan kita..hik2..masuk je bentong,perut masing2 dah berkeroncong.incik suami berenti kat kedai mamak untuk mengisi perut masing2..then sambung perjalanan balik..
sampai kat KB dalam pukul 1 gitu.trus anta lin balik rumah kang xanta mak die riso camne?then trus ke rumah ibu mertuaku terchinta di Pasir Tumboh..sampai2 je makan nasik sbb perut dah berdangdut kembali..huk2..astu mandi solat tido rehat jap sebelum bergerak ke rumah pengantin..
dalam pukul 6 lebih ckit2 tu dh kat rumah pengantin..saye yang agak terpinga2 xtau nak wat ape ni..dok je la wat ape2 yang patut kan..dan yang paling bagus untuk saye buat isi telur dalam bekas..hik2..isk,lama gak di rumah beliau..sampai saye dh macam nak hangin ckit2 kat incik suami saye (ckit2 je la hanginnye) sbb saye dh terlalu mengantuk yang xtau dah sampai tahap ape mengantuk saye tu..pukul 12 lebih ckit2 saye pun pulang..kalo saye tau jalan nak pulang mesti saye tinggalkan incik suami saye..
esok tu pagi2 lepas subuh dah bangun tengok ibu mertuaku dok masak2 untuk masakan pengantin..haihh..ni mmg btol2 gotong royong..lepas tu mandi2 siap2 cantik2 bergerak la kami ke rumah pengantin..ape saye buat dihari kenduri??ambik gambo je la kot..tulun ckit2..saye dh mcm culture shock ckit..haha..sbb saye rase last sekali saye attend wedding yang bergotong berroyong ni masa kenduri makteh saye pada tahun 1993 kot..alahai..masa tu keje saye mestila main je kan..ye la..baru darjah 3..hik2..


apih si penyilat dikala kami ingin bersanding lagi..hik2


3 dara pingitan..dara ke i??


manusia yang xreti nak ambik gamba lawa2..haih..incik suami saye


cousins+aunties


kami setelah penat berkenduri


kuning

owh..dalam pukul 3 camtu saye dan incik suami keluar sebentar dari kesibukan kenduri menuju ke kenduri coursemate kitorg di utm suatu ketika dulu..ecehh..to salina and nije..selamat pengantin baru..kami antara pasangan SSC yang selamat sampai ke jinjang pelamin..eceehh sekali lagi..hik2


2 pasangan coursemate yang sampai ke jinjang pelamin..cewahh
(amal+naco,salina+nije)

Dec 10, 2009

::Leave::

Posted by ::@M@L:: at 8:59 AM 0 comments Links to this post
ohoo esok sampai isnin saye akan ke negeri cik siti wan kembang sebab saye dikehendaki menghadiri majlis sambut menantu sepupu ipar saye..bagaimanakah itu??sepupu incik suami saye la ye..saye telah diarahkan oleh ibu pengantin untuk memakai baju kaler kuning tp saye rase baju saye xkuning sangat..aiseh..dah terjadi gold plak..tapi saye rase gold dan kuning masih didalam kelompok warna yang sama..hik2..ohhh..lagi satu saye perlu bersedia dengan soalan2 cepumas yang selalu ditanya kepada kaum isteri kenapa tidak ditanye kepada kaum suami tah dan saye sangat tercabar dengan soalan2 itu..anda mesti tahu soalan apa bukan..bagusssss...daaa~jumpe lagi di lain entri

p/s:td saye sangat sedih masa pulang ke rumah drpd gombak..pada abah dan mama..3 hari je ye..pastu kite jumpe lg..huk2..diorg biase je..saye yg sedih..kenapakah??
 

..::Happily me::.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez