Jun 6, 2010

::Taming sari::

Posted by ::@M@L:: at 6:18 PM

okeh..kali ni nak cerita jalan-jalan cari makan..eh..makan je diingatnye ehh..hikhik
sabtu baru2 ni membusykan diri dengan incik suami ke melaka..sebelum tu sempat lg singgah kl jap..lepas soping ckit2..terus bergerak ke MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH..cewahhh...why??kenapa ke MELAKA??ape yang ade kat sane??

okeh..saye pergi melaka sebab ada kenduri..kawan saye telah mengkahwinkan dirinye dengan jejaka pujaan hati...TAHNIAH DAYAHH!!!ketara sangat gelabahnye tu puan dayah..hikhik...

tak tau la kenduri ni sampingan ke atau jalan2 kat melaka yang sampingan..heeeeee =)
lepas kenduri tunggu puan nonie jap sebab dia dh sesat di jalan yang benar~haihhh...sabau aje la non..kite jupe orang wat MAP tu kite suruh dia blanje makan...

lepas masing-masing dah kenyang...kami pun bergerak ke MENARA TAMING SARI...ape yang ade kat sini??syok sangat ke??boleh la....tiket mahal la hencek..naik 10 minit je..lenkali murahkan ckit boleh tak??habis duit saye sebabkan menara awak tu..tapi xpe la..alang-alang dah sampai..naik je la..kang kalo tunggu LAIN KALI...bile la pulak kan...

masa bende alah ni nak naik sambil pusing2 tu..gayat la jugak..tapi bila dah kat atas..ok je..=) takde la gayat mane sangat..cewahhh...yang bestnye bile tengok Khalis anak puan nonie tak kebil-kebil mata masa menara tu naik..teruja ehh khalis??

ok..lepas dah menghabiskan duit+menggayatkan diri...saye dan incik suami pun meneruskan perjalanan kami ke ALAI....ada ape pulak dengan alai??kat alai ni ade ikan bakar..nape tak gi UMBAI??tah la..sebab incik suami nak try gi RESTORAN ALAAAA......KASSIMMMM...restoran ikan bakar ye...dengan semangat berkobar-kobar dan perut yang dh berkeroncong...kami pun pilih la ikan siakap+kupang je..hahahah..sebab ape??kalau banyak-banyak kang tak habis pulak kan..dah dua orang je...lagi satu sebab ikan siakap semua gedabak besau...takde yang kecik ke tokei??

dah excited nak makan...lambat la plak servisnye..haihh..keciwa btol...dah la lapar...lambat plak..dah tu..bile dapat je lauknye..mintak sudu sampai ke sudah tak dapat...apadaaaaaa....nasib saye lapar..kalau takk....haishhhh...pastu mamat yang konon nak gi ambik sudu tu bile lalu boleh pulak wat muka selamba tak bersalah..geram sungguh!!last-last saye gune kulit kupang tu buat sudu untuk cedok kuah..hahaha..habis kreatif ok=)

dah2..jom tengok gamba yang takde la hebat mane..hikhik



ohh..ni gambar sampingan..ni bukan ke melaka ye..ni ke klang..hikhik

kami kedekut..xnak kene tol..jadi lalu jalan nilai..hahahah

dah lalu pekan nilai..kene la lalu Labu untuk ke Seremban..okeh..bukan kedekut..nak elak jammed kat seremban sebenarnye

dengan raja sehari..tengok dayah tu..xsenyum pulak..gelabah la tu...heeee

yeay!!sampai taming sari~

puas pujuk khalis tengok camera..tapi lebih tertarik pada aunty amal~hikhik

ish..xnak tengok pulak khalis ni..xpe la..aunty amal je sengih...tapi lepas je gamba ni disnap..terus khalis senyum menggoda..hahah

beratur ye nak naik~disiplin pleaseee

di awana biru..ecehh..

ok2..posing dulu sebelum balik bagi memuaskan hati kawan2 yang tanye..'mana gambar terbaru ko amal??'


0 comments:

Post a Comment

 

..::Happily me::.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez