Nov 24, 2010

Akikah & Cukur Jambul

Posted by ::@M@L:: at 1:09 AM
Raya Haji baru ni kami sefamili balik kelantan sebab nak buat majlis akikah untuk nuha..dan nak cukur rambut nuha sekali..(masa entry ni ditulis nuha dah jadi budak motak a.k.a castello kecik)..berdebar jugak hati ibu nak bawak nuha balik kelantan sebab perjalanan jauh..dup dap dup dap..tapi nuha ni memang ditakdirkan suka berjalan macam ibu la..nuha tak buat perangai pun..baikkkkkkk je..cayang nuha!!

dari rumah sampai ke raub nuha tido atas tilam...lepas je makan kat raub..nuha dah tak nak tido atas tilam..nuha nak tido sambil DUDUK!!..ibu letak je nuha nak nangis..last-last ibu riba nuha sampai la kelantan dan nuha tido dalam keadaan duduk dengan sangat lena..haishh..

sampai kelantan...nuha macam shock sekejap..kat mane pulak la ibu dengan papa bawak nuha ni kan..hikhik..dikelilingi opah..tok abah..makcik pakcik..malam tu memang nuha merengek je..asyik nak berdukung dan nangis sgt kuat sampai ibu jadi cuak sekejap..huhu..rasenye sebab nuha kembung perut..

sepanjang kat kelantan hingga la hari ni..posisi yang paling nuha suka ialah duduk..heheheh..umur baru sebulan lebih dah macam orang besar dah..pinggang awak tu lembut lagi sayang~

raya ketiga..hati ibu berdebar semula..sebab ape??sebab ibu risau nuha nangis masa majlis cukur jambul tu..macam mane ustaz tu nak cukur jambul kalau nuha nangis..huhu..tapi nuha ni macam tau-tau je ibu risau..pagi tu nuha baik je..lepas minum susu..mandi..lepas mandi..ibu bagi susu semula..pastu nuha pun tido dengan sangat nyenyak walaupun pagi tu ramai sedara kat rumah opah..akhirnye apa je ustaz tu suap dalam mulut nuha..nuha telan..papa bawak nuha keliling orang yang tengah selawat pun nuha diam je tido...elok je majlis selesai..baru nuha nangis nak susu..huh..bijak sebijak nama la nuha ibu nih..dalam tengah hari..tok long nuha yang cukurkan rambut nuha..pagi tu gunting sikit je..ibu dah risau balik..kang kalau nuha tak duduk diam..luka pulak kepala..tapi..sepanjang tok long cukur..nuha tido macam seronok je orang dok main kepala nuha.akhirnye nuha dah selamat jadi cik castello kecik.hikhik..bagus anak ibu ni..

majlis akikah pun berjalan baik hari raya ketiga tu..lauk pun elok-elok je..takde la membazir..seekor kambing nuha wat kenduri =)..murah rezeki nuha~

akikah sudah..cukur rambut sudah..sunat pun sudah...alhamdulillah..ibu dan papa sentiasa buat yang terbaik untuk nuha ye sayang~

incik kambing yang dikorbankan

opah buat untuk nuha.pink set

tahnik

air zam-zam

gunting rambut

nuha with papa

semoga menjadi anak soleh

terus mengeliat bile buka bedung

ibu&papa loves you nuha

castello kecik

0 comments:

Post a Comment

 

..::Happily me::.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez