Feb 22, 2011

Sembur

Posted by ::@M@L:: at 5:14 PM
ohh..dah lama benar tak hupdate blog ni....
takde masa dan malas pun iye jugak ;)

tak meriah kalau update takde cerita pasal anak ibu kan..hehe..nuha sekarang belum meniarap ye..ye..nuha dah 4 bulan tapi tak meniarap2 lagi...haihhhh..susah hati la jugak tapi agak geram bila ada yang cakap 'anak Bahirah ni malas kot'..geram sangat aihhh...budak sekecik nuha tu tau ke malas dengan rajin tu camne..huhu..bila tanya kawan-kawan...semua cakap jangan risau sebab perkembangan baby lain-lain..ada setengah tu 3 bulan dah meniarap...ada setengah pulak 6 bulan baru meniarap..sama jugak macam tumbuh gigi..kadang-kadang ada yang cepat..kadang-kadang dah setahun pun gigi tak tumbuh-tumbuh lagi..takkan nak cakap gigi tu malas tumbuh kot..hahah...takpe sayang..ibu sabar tunggu hari keramat nuha meniarap tu..;) agaknye nuha nak jalan terus kot..

sekarang nuha dah kenal muka ibu,papa,tok,maklong..selalunye muka yang nuha biasa tengok tiap hari..kalau dia tengok je mesti dia senyum lebar...kadang-kadang tu sampai je ibu rumah tok..dalam ibu dok borak dengan tok dia dok sengih-sengih..padahal bukan sembang dengan dia pun..anak~anak~...rambut ibu semakin gugur..memang ibu penah baca artikel yang tulis lepas seorang ibu melahirkan anak rambut akan gugur..tapi ada jugak cerita ala dongeng yang kata kalau anak suka main air liur rambut ibu automatik akan gugur...huhu...nuha suka sangat menyembur sekarang ni...kadang-kadang habis lencun baju disembur...sabar je la...

the best part is..nuha dah nak hisap susu ibu dalam botol susu..alhamdulillah..syukur sangat sangat sangat...agaknye nuha malu kat ameena dan eisya kot..anak anak kawan ibu...hihi...sekarang tinggal 10oz susu pun masih tak cukup..sebab tok cakap nuha minum banyak..huuuuuuuuuu..ibu kene gigih pam susu lagi untuk nuha...caiyokkkkk!!!oh~ibu belum pernah terfikir nak bagi nuha susu formula...dah jimat dari satu segi dan nuha pun dapat kebaikan susu ibu ;)

adorable nuha naazneen~


sekolah macam biasa..ada hari tenang..ada hari tensen yang amat..ada hari kalut..ada hari coollll saje...yang menjadi masalah sekarang ada sorang indian boy yang terlalu la buat ibu rasa nak migrain walaupun ibu takde penyakit tu..haihhh...masuk je kelas dia dah carut-carut dalam bahasa tamil sambil sengih-sengih..rasa nak s***k pun ade..sampai ibu nak pandang muka dia pun tak boleh..so...sebelum segala benda hinggap di tubuh budak tu..baik ibu ignore je dia..ohh..jangan salah faham..memang tugas seorang guru kene mendidik dan bersabar dengan karenah anak murid..ibu tahu tu...tapi bila anak murid dah melampaui batas sampai dah tak tahu nak diajar macam mana lagi..ibu rasa baik ibu ignore je..nasib ajar pendidikan jasmani..kalau subjek teras nampak gaya ibu kene pegang rotan jugak la kot..huhu


alhamdulillah masih punya rezeki di tahun 2011..walaupun tak banyak tapi ALLAH tak pernah berhenti bagi rezeki pada hambaNYA yang satu ni..syukur~kadang-kadang rezeki datang tanpa disangka-sangka..mudah-mudahan rezeki ALLAH ni berterusan dan semakin bertambah..paling penting tiap rezeki tu diberkati :) baru hidup tenang dan bahagia...sebagai manusia..ada jugak hari hidup kami dilanda suram...tapi yang penting jangan berhenti sujud pada ALLAH..kadang-kadang kite tengok senang je orang lain dapat kemewahan dunia..padahal orang tu kerja tak seteruk kite..jangan mudah berdengki tapi ringankan mulut doakan kebaikan diorang..mana tau lepas tu ALLAH limpahkan pulak nikmat rezeki pada kite ;)


p/s:tengah usahakan sesuatu..doakan yang terbaik ;)

0 comments:

Post a Comment

 

..::Happily me::.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez