Feb 26, 2011

C.I.N.T.A

Posted by ::@M@L:: at 6:55 AM
apakah dengan tajuk tu??

cinta yang agung cinta kepada ALLAH...itu pasti
tapi sejak dunia semakin moden lengkap dengan teknologi canggih rasanye dunia yang sempit ni dipenuhi dengan insan insan yang sempit pemikiran..huhu

sedang membelek facebook terbaca status dan tertengok gamba anak anak murid zaman sekarang...sedih pun ade..geram pun ade..paham paham je la status budak budak macam mane kan..kalau ejaan tu sampai nak tergeliat lidah nak eja..hahah...kalau gambar plak ada yang tayang boyfriend la...boyfiend pulak anak murid jugak...haihh~apa agaknya yang budak budak ni cari dengan cinta masa umur baru nak masuk belasan tahun...sebab ape baru nak masuk??sebab diorang ni sekolah rendah...sekolah rendah paling besar pun 12 tahun...UPSR pun tak lepas lagi dik oiii...

ingat lagi 2 tahun lepas ajar budak tahun 5..siap cikgu nak kene selesaikan cinta tiga segi diorang..cikgu tu sape?saye la..haihhh...baru darjah 5 tu...dah pandai dah bagi bagi surat...tentang tentang mata..jumpa jumpa time rehat...kalau yang perempuan tu ye la kot dah baligh..hormon gatai tu dah ada..yang lelaki ni suara pun kecik..ada hati nak ngorat anak dara orang...DUIT POKET PUN MASIH MINTAK KAT MAK!!!(tu la ayat cikgu masa bebel kat diorang)

tak hairan la zaman sekarang ni macam macam kes ada..buang bayi la..khalwat la..lari dari rumah la..nak kata mak ayah tak bagi sekolah agama..rasanye 90% semua g sekolah agama...kat sekolah bukan takat ustaz ustazah yang dok hambur dengan nilai nilai murni..tatatertib bagai..cikgu cikgu yang lain pun bagi jugak mutiara mutiara kata...adab pergaulan..tapi nak buat macam mana...budak budak ni seronok dengan dunia..apa cikgu cakap masuk telinga kanan keluar telinga kiri...esok esok buat lagi...

Mencabarnye jadi seorang guru zaman sekarang~

p/s: tetibe risau jadi seorang ibu~mudah-mudahan nuha naazneen jadi anak yang mudah dibentuk akhlak peribadi..amin~

1 comments:

Syeeda Sobbihi on February 27, 2011 at 7:27 AM said...

cikgu amal dh mula membebel.. hehe..

Post a Comment

 

..::Happily me::.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez